De tijd vliegt - Reisverslag uit McMinnville, Verenigde Staten van Vince - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit McMinnville, Verenigde Staten van Vince - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Blijf op de hoogte en volg Vince

07 Oktober 2013 | Verenigde Staten, McMinnville

Hoi allemaal,

Ik ben hier alweer 6 weken en ik kan wel zeggen de tijd vliegt.
De laatste paar weken zijn druk geweest met huiswerk en andere dingen maar het is nu (heel) even wat rustiger met huiswerk.
Voor mijn eerste psychology exam had ik 99%, het een na hoogste van de klas en voor public speaking heb ik voor de 3 speeches die ik tot nu toe gegeven heb 29 van de 30 punten gekregen wat heel goed is. Ik heb een speech over Nederland gegeven. Het ging over Coffee Shops waar je geen Coffee kan drinken, over prostitutie, onze tolerante houding en onze fietscultuur. Iedereen vond het hartstikke interessant en wilde er meer van weten.
Voor research paper writing heb ik denk ik gemiddeld een B of een B+ gehaald.
het gaat dus niet slecht dus daar ben ik heel blij mee. Ik probeer elke dag naar de bibliotheek te gaan omdat leren in mijn kamer echt onmogelijk is en meestal lukt dat ook wel.

Gelukkig is er ook nog een leven buiten school. Deze week was Homecoming week wat inhoudt dat alumni van school en de studentenverenigingen langskomen en van alles doen. Ik heb vrijdagavond meegedaan met Mr & Ms Linfield. Het kwam er op neer dat ik voor een paar 100 zeer hard gillende mensen met Jonny een dans met een bal tussen ons in deed terwijl we zeer vrouwlijk en bloot gekleed waren. Stukje ervan is te vinden op mijn fb en de hele dans komt er binnenkort ook op! Het was hartstikke leuk om te doen. Van te voren was het hartstikke spannand aangezien ik nog nooit op een stage of wat dan ook heb gestaan maar het was geweldig. Ik besloot om mee te doen juist omdat ik nog nooit zoiets gedaan had en ik het niet direct iets voor mij vond en omdat het toch best wel spannend was en ik heb er totaal geen spijt van.
Daarna was er een party bij mijn studentenvereniging waar veel mensen op af kwamen. Deze zaterdag hadden we de homecoming football game. Ik vind football nog steeds niet echt geweldig maar daarin ben ik geloof ik een van de enigen. Schijnbaar is Linfield heel goed. We spelen in Division 3. Je hebt ook nog division 2 en 1 maar het is ingedeeld op grootte en niet op kwaliteit. Het komt er wel vaak op neer dat grote scholen beter zijn aangezien ze groter zijn maar dat is niet altijd zo. Linfield is nu 2e gerankt in division 3 van heel het land geloof ik dus dat is heel goed.

Ik begin steeds meer in mijn ritme te komen. Doordeweeks probeer ik veel te studeren zodat ik een groot deel van het weekend niets aan school hoef te doen en met vrienden kan afspreken.
Ik heb veel nieuwe leuke vrienden gemaakt. Ik trek op met mijn roommate en de rest van de vriendengroep bestaande uit Conner, Lewis, Rhese, Tika, Brenna en Cody. Maar goeie andere vrienden van mijn zijn nog 2 andere Cody's, Jonny, Peter, Trey, Connor, Andrew, Ivan, Jamie, Natalia, Hannah en Cassidy en nog een aantal gasten van mijn studentenvereniging.
Ik ben nog niet echt op trips buiten de Campus geweest maar dat wil ik graag gaan doen. Ik ben van plan te gaan snowboarden, te gaan klimmen en te gaan hiken.

Kortom Ik heb mijn draai hier helemaal gevonden. Er werd gewaarschuwd dat je na de eerste weken last van depressief gedrag en homesickness kan krijgen door bijvoorbeeld het depressieve regenweer wat we hier veel hebben maar daar heb ik tot nu toe helemaal geen last van. Ik denk dat het komt omdat ik een goede balans heb tussen huiswerk, vrienden, sporten maar ook de tijd om even alleen te zijn en tot rust te komen. Ik probeer hier zo veel mogelijk te doen en te genieten aangezien ik er zoals het er nu uit ziet maar voor een jaar ben maar ik wil hier nu al niet meer weg!

Vince

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vince

jaar VS Linfield College

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 21673

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 26 Juni 2016

South-Africa

21 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Chinaaa

15 Juli 2015 - 15 Juli 2015

The Ardennes

12 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

First Canada blog, in English!

18 Augustus 2013 - 31 December 2013

Jaar aan Linfield College, Oregon

Landen bezocht: