Schoool - Reisverslag uit McMinnville, Verenigde Staten van Vince - WaarBenJij.nu Schoool - Reisverslag uit McMinnville, Verenigde Staten van Vince - WaarBenJij.nu

Schoool

Blijf op de hoogte en volg Vince

17 September 2013 | Verenigde Staten, McMinnville

Hoi Nederlanders,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen dus bij deze een gloednieuwe blog. Ik heb nu alweer 3 weken school gehad en alles begint tot rust te komen, een beetje dan. Of juist tot leven, het is maar hoe je het ziet.
De vakken die ik nu heb zijn Psychology, Contemporary Business, Public Speaking en Research Paper Writing. Alle vakken zijn wel leuk opzich maar ik krijg er steeds meer huiswerk voor en aangezien ik 4 maanden vakantie heb gehad en niet echt iets gedaan heb en dat hier constant van alles te doen is, is alles een beetje inkomen.
Ik heb in de 2e week al een speech gegeven, essays geschreven en veel moeten lezen. Het academic English is een beetje inkomen en er zijn nog genoeg woorden te leren. Het vak Reseach Paper Writing is voor internationals verplicht dus daar zit ik met allemaal aziaten en een jongen uit Zimbabwe wat wel speciaal is. De leraar is aardig maar nogal streng met zijn huiswerk dus alles moet perfect zijn en anders kost het je gegarandeerd punten.
In het begin van het jaar besloot ik in het voetbalteam te gaan. Ik kwam meer dan een week later dan de andere voetbalgasten aan dus ik had al een achterstand. Blijkbaar is het in de VS de gewoonte de hele zomer voor jezelf te trainen en fit te blijven. Ik daarentegen had 4 maanden niks gedaan (in voetbal en in het algemeen) dus ik liep een beetje achter. Er waren in totaal 4 keepers en ik maakte het (natuurlijk) tot de eerste 3. De coach die dat besliste was niet echt mijn type en veel mensen vonden het in sociaal opzicht niet echt een aardige man. Hij heeft een soort van Bulldog hond waar hij een beetje op lijkt. Ik probeerde een keer na de training afspraak met hem te maken dat ik even 1 op 1 mijn situatie met hem wilde bespreken. Ik zat er namelijk niet op te wachten om als 3e keeper heel het westen af te reizen, niet te spelen en wel elke dag 2 uur te moeten trainen. Ik vind voetbal heel leuk maar ik wil hier zoveel dingen doen en ik kwam hier niet met de intentie te gaan voetballen. De coach begreep mijn punt 1 op 1 geloof ik niet helemaal en hij zei ja zeg het nu maar terwijl er nog 4 man om mij heen stonden. Daar was ik natuurlijk niet op voorbereid dus dat begon al niet goed. Nadat ik dan ook 2 wedstrijden op de bank had gezeten, ik licht geblesseerd was en ik te horen had gekregen dat ik slechts misschien de volgend wedstrijd zou spelen waar we 5-6 uur naartoe zouden moeten rijden, dacht ik naja dan maar niet. Toen ik het de Coach had verteld viel er een last van me af, ik kon eindelijk doen wat ik wilde.

En dat doe ik nu ook. Ik zit in het IntraMural flagfootball team. We spelen zo onze eerste wedstrijd en we gaan waarschijnlijk afgemaakt worden. Ik zit in het team met een gast uit Alaska die nog nooit football heeft gespeeld, een gast die er niet zoveel aan vindt en nog een paar mensen die het ook niet echt kunnen. En dan hebben ze mij nog. Ik kan de bal niet gooien, ik snap het spel niet en ik heb geen idee wat ik straks moet doen maar leuk wordt het in ieder geval wel!
Ik probeer ook elke dag naar de sportschool te gaan en ik heb vandaag voor het eerst in 4 maanden hard gelopen, om 7 uur s ochtends al om precies te zijn. Ik ga ook proberen daar een dagelijkse bezigheid van te maken maar of dat gaat lukken, moet ik nog zien.
Verder wil ik in het IM volleyballteam en het IM soccerteam en wil ik de bergen (die hier ongeveer om de hoek zijn) en het prachtige gebied in. We zijn al met een groepje wekelijks een aantal keer aan het volleyballen dus daar worden we zeker beter in.
Ook zit ik sinds dit weekend in de 'gentleman's' fraternity Pike. Een fraternity is een soort van studentenvereniging. Het gaat hier alleen ook om het doen van community service, sporten, zaken voor de school regelen en dingen organiseren, het is eigenlijk een soort van bedrijfje. Veel leden wonen bij elkaar in 1 huis, ons Pike huis. Vorige week was Rushweek. Dat hield in dat alle (4) de frats allerlei activiteiten organiseerden om je kennis te laten maken met de leden en de frat. Ik ben een beetje met Pike mee gegaan omdat er een aantal gasten uit het voetbalteam in zitten die heel aardig zijn en ik op een feestje een gast Sam had ontmoet die ook heel aardig was. We gingen (gratis!!) bowlen en karten en ik werd uitgenodigd voor een invite-only diner georganiseerd door Pike. Dit was een formele aangelegenheid dus met pak en stropdas en al kwam ik aan bij het diner. Het was heel gezellig en na het diner werd je telkens door een ander 2tal Pike members geinterviewd over jezelf.
De volgende dag (zaterdag) kreeg ik een uitnodiging om de Frat te joinen. Als je dat wilde moest je om 7 uur bij het Frathuis zijn. Daar werden we officieel 'Pledges' wat inhoudt dat je een soort van lid bent maar eerst nog 8 weken een intro iets bent. Na de ceremonie waarin we geblindoekt naar een kamer werden geleid en daar een eed moesten afleggen, kwamen alle pledges en Pike-members samen om dit te vieren.
Dit alles was hartstikke gezellig zoals eigenlijk alles hier is.

Veel tijd om aan thuis, mijn vrienden en familie te denken heb ik eigenlijk niet. Ik skype natuurlijk wel regelmatig maar er is hier zoveel te doen. Veel mensen vinden mij extra interessant omdat ik een accent heb EN uit Amsterdam kom. Veel weten ze niet over Nederland behalve de welbekende Cliches dus dat is wel weer grappig. Ik heb de halve school geloof ik al ontmoet en als ze je accent horen en vragen waar je vandaan komt en je vervolgens zegt dat je uit Amsterdam komt, is iedereen geinteresseerd.
Ik heb een paar (typisch Nederlands, grappige?!) dingen gezegd die de campus rond gegaan dus het is al een aantal keer voorgekomen dat ik werd aangesproken door iemand die mij blijkt te kennen door wat ik gezegd heb.

Om een lang verhaal samen te vatten. Het is enorm leuk hier. Er is zoveel te doen en te zeggen en dit past niet allemaal in 1 blog. In mijn volgende blog zal ik wat meer op mijn nieuwe vrienden ingaan en de dingen die ik nog allemaal ga meemaken.

Tot ziens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vince

jaar VS Linfield College

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 21663

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 26 Juni 2016

South-Africa

21 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Chinaaa

15 Juli 2015 - 15 Juli 2015

The Ardennes

12 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

First Canada blog, in English!

18 Augustus 2013 - 31 December 2013

Jaar aan Linfield College, Oregon

Landen bezocht: